Z działań Zarządu WSM
Opublikowane dnia 8 maj 2013 przez Jakub Sikora | Z działań Zarządu WSM
Podsumowanie pracy Zarządu za lata 2010-2012
Mijają trzy lata od zmiany składu Zarządu W. S. M. i jej struktury organizacyjnej. W minionym okresie tj. 2010-2012 r. przystąpiono do przyspieszenia remontów w całych zasobach W. S. M., nadrabiając tym samym wieloletnie zaniedbania.
Zwiększenie ilości przeprowadzonych remontów było możliwe dzięki bardziej racjonalnej gospodarce środkami finansowymi. Wprowadzone oszczędności i kierowanie źródeł finansowania na kompleksowe prace remontowe, umożliwiło wykonanie zaplanowanych remontów zleconych firmom zewnętrznym:
- 1. termomodernizację wszystkich niedocieplonych budynków, tj. ok. 40.000 m² ścian, na kwotę 5.773.880 zł.,
2. ocieplono pozostałe dachy budynków, o powierzchni 12.425 m2 na kwotę 1.115.779 zł.,
3. wymieniono wszystkie okna w klatkach schodowych całych zasobów na kwotę.628.096 zł.,
4. wymieniono większość drzwi do klatek schodowych oraz częściowo okna w piwnicach na kwotę 263.935 zł.,
5. do końca 2012r. wymieniono 32 węzły cieplne na kwotę 1.280.000 zł. na Os. Kaszubskim, pozostało 7 węzłów, które zostaną wymienione w roku2013.
6. wymieniono całą infrastrukturę sieciową wraz z węzłami cieplnymi w Redzie (9-ciu budynkach) – koszty poniosło Miejskie Przedsiębiorstwo Ciepłownicze„Koksik” (dotacja z Unii Europejskiej).
7. Założono centralne ogrzewanie, likwidując piece kaflowe w budynku na ul. Rzeżnickiej 5
Ponadto wykonano wiele prac remontowych siłami własnymi, które obejmowały m.in.:
- miejsca postojowe przy budynkach poszczególnych osiedli, łącznie 3080 m² powierzchni, zakupując materiały na kwotę 77.675 zł.,
- remonty dachów poprzez zabezpieczenie struktury powłoki papą termozgrzewalną ok 1830 m² na kwotę 63200 zł (koszty zakupionego materiału ),
- wymalowanie klatek schodowych23 budynków w tym5 wieżowców,
- uzupełniono 1050 mb. taśm PCV na poręczach w klatkach schodowych.
Na polecenie Zarządu konserwatorzy przeprowadzili przeglądy i konserwację instalacji wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, instalacji burzowej oraz instalacji elektrycznej w klatkach schodowych i piwnicach, pralniach i suszarniach w całych zasobach spółdzielni. Koszt zakupów materiałów niezbędnych do usunięcia usterek wyniósł 33.356 zł.
Zmiana struktury organizacyjnej i zmniejszenie ilości zatrudnionych pracowników o 12 osób, oraz prowadząc racjonalną i oszczędną gospodarkę w wydatkach eksploatacyjnych pozwoliło na zakupienie dla wszystkich osiedli:
- zabawek na place zabaw za kwotę 150.513 zł.,
- ławeczek i koszy na śmieci na kwotę 48.487 zł.,
- zawieszenie koszy na ulotki, tablice informacyjne i pochwyty na flagi przy każdej klatce schodowej kwotę 38.250 zł.,
- oznakowania wszystkich budynków nowymi tablicami adresowymi za kwotę 5.756 zł.,
- sprzętu mechanicznego do prac gospodarczych na osiedlach za kwotę 240.165 zł.,
- pojemników plastikowych na sól i piasek wykorzystywanych w okresach zimowych, za kwotę 35.680 zł.,
- oraz w sposób zasadniczy poprawiono obsługę przyjęć członków spółdzielni po- przez remont pomieszczeń administracji osiedli „Kaszuby i Zachodniej”.
W roku 2013 rozpoczną się prace związane z wymianą chodników i wejść do klatek schodowych: ok. 32.334 m² powierzchni na kwotę 3.800.000 zł. Zakończenie tych prac planuje się w roku 2014. W pierwszej kolejności wymiana chodników będzie dokonana przy nieruchomościach wytypowanych przez Rady Osiedli.
Nadal konsekwentnie będą wymienione pozostałe okna w piwnicach i drzwi wejściowe do klatek schodowych. W bieżącym roku Zarząd zamierza wymienić wszystkie kaloryfery w suszarniach typu „fawiera” - na konwektorowe oraz rozpocznie wymianę grzejników na klatkach schodowych. Pozwoli to zaoszczędzić sporo energii cieplnej i zmniejszyć opłaty.
W związku z końcem okresu ważności podzielników ciepła, zostanie dokonana w roku bieżącym po okresie grzewczym, wymiana na nowe, z odczytem radiowym. Przeprowadzony przetarg wygrała nowa firma rozliczeniowa „ISTA”. Zarząd ma nadzieję, że ta zmiana zadowoli mieszkańców.
Na rok 2013 przypada okres legalizacji liczników ciepłej i zimnej wody. Zarząd postanowił po raz pierwszy nie obciążać mieszkańców dodatkowymi kosztami wymiany. Nowo wymienione wodomierze będą również tak jak podzielniki ciepła, odczytywane radiowo, co znacznie powinno zmniejszyć ubytki wody i wykluczy obecność w mieszkaniu.
Zarząd w latach następnych nie zamierza zmniejszyć tempa prac remontowych. Planuje perspektywicznie wiele zmian dotyczących poprawy jakości funkcjonowania i estetyki budynków oraz terenu WSM, które będą nadal konsekwentnie realizowane. Nie planując przy tym zwiększenia opłat na fundusz remontowy.
(Szczegółowe sprawozdanie z działalności Zarządu za 2012 r. będzie do wglądu od dnia 06-05-2013 w siedzibie Zarządu przy ul.Hallera 5)
ZARZĄD WSM
Kategorie
Wynajem
- Wynajem Powierzchni Reklamowych
atrakcyjne ceny - Wynajem Powierzchni Biurowych
atrakcyjne ceny - sekretariat@wsm.wejher.pl
Biuro Zarządu Spółdzielni - techniczny@wsm.wejher.pl
Dział Technicznny - windykacja@wsm.wejher.pl
Dział Windykacji - czynsze@wsm.wejher.pl
Dział Czynszy